Je portie calorieën berekenen met de calorie calculator

Mathijn Vermeer

september 21, 2019

Geen zin om je caloriebehoefte handmatig te berekenen? Gebruik dan de calorie calculator!

Bereken je caloriebehoefte

ft
inch
lbs
lbs
jaar
dagen
%
%
%
inch

Basale metabolisme

Totaal dagelijkse energievebruik

--

Basale metabolisme

--

Je dagelijkse caloriebehoefte

--

Vetvrije massa

--

Vetmassa

--

BMI (Body Mass Index)

--

Middelomtrek - lengte ratio

--

Aantal weken tot je doel

--

Streefgewicht

 


Vergeet niet dat dit een benadering is. Zoals je zelfs kunt zien bij het gebruiken van de verschillende formules, zijn de uitkomsten vrij uiteenlopend. Ik zet zelf dan ook mijn vraagtekens bij de verschillende formules om je BMR te berekenen.

Een meer nauwkeurige berekening van je caloriebehoefte kun je maken met behulp van de grafiek van deurenberg. Deze methode wordt veel gebruikt door voedingsconsulenten en is in mijn ogen betrouwbaarder.

Afgezien van of de formules wel of niet accuraat zijn: het beste advies dat ik je kan geven is het bijhouden van een dagboek. Zo kun je meten of je dagelijkse caloriebehoefte daadwerkelijk klopt en waar nodig bijstellen. Doe dit minimaal voor een periode van twee weken. Het geeft je inzicht in je voedingspatroon en kan je helpen bij het bepalen van je doel. Naast je caloriebehoefte is ook de verhouding tussen je macronutritiënten (of in het kort macro’s) belangrijk. Dit zijn de koolhydraten, vetten en eiwitten, oftewel de energieleveranciers dat je lichaam uit voedsel haalt.

About Mathijn


Currently on a beautiful journey to a fit and mindful life in which I am sharing my knowledge with everyone who allows himself to live a life with #noexcuses!


Deze artikelen vind je wellicht ook interessant:

Upper body / lower body split

Upper body / lower body split

Wil je vier keer per week naar de sportschool en ben je op zoek naar een effectief fitness schema? Een upper body / lower body split routine zal je wellicht goed bevallen!

Push/pull split

Push/pull split

Ga je vaker dan twee keer per week naar de sportschool? Dan is een push/pull training een zeer geschikte methode!

Share This