It just got real

Mathijn Vermeer

september 12, 2019

Holy shit, twee primeurs vandaag: Ik heb zojuist mijn eerste personal training gehad én het allereerste artikel van Fitstarter is gepubliceerd! In dit artikel wil ik je wat meer vertellen over mijn achtergrond, hoe ik er op dit moment voor sta en wat ik de komende weken ga doen om fitter te worden.

Van jongs af aan ben ik altijd al actief geweest en heb ik verschillende sporten beoefend. Sport en bewegen heeft me altijd bezig gehouden. Zo speelde ik vijf jaar lang basketbal, gaf ik training in breakdance en acrobatiek en heb ik zelfs een jaar aan de Fontys Sporthogeschool gestudeerd.

Goals without a plan are just wishes

In de afgelopen vijf jaar heb ik me vooral op fitness gericht, maar ik trainde verre van consequent. Ik was simpelweg niet gefocust en wist ook niet echt wat ik deed. Bovendien was ik me niet bepaald bewust van wat ik at en zou moeten eten. Resultaten waren minimaal en op lange termijn was dat voldoende motivatie om de handdoek in de ring te gooien, hem even later weer op te pakken om hem vervolgens toch weer terug te smijten.

Na het overlijden van mijn moeder in mei beloofde ik mezelf gezonder te gaan leven. No more bullshit, it was time to take responsibility! En terwijl ik mezelf aan die belofte hield, groeide de ambitie om naast het zelf fitter worden, anderen te inspireren en te helpen om datzelfde te bereiken: Fitstarter it is!

De afgelopen twee maanden heb ik mezelf verdiept in body, food and mindset. Deze drie elementen zijn mijn inziens onlosmakelijk met elkaar verbonden. Ik ben 5 keer per week gaan trainen, gestart met het bijhouden van een voedingsdagboek en met behulp van de Fabulous app en hersentrainingen van Braintrainingprofs werk ik aan een sterke mindset, meer rust in mijn hoofd en daardoor meer focus.

Time to go next level!

Om mezelf nog verder te pushen ga ik de komende twee maanden met een personal trainer werken. Deze week ben ik gestart met mijn trainingsprogramma welke ik 4 weken lang ga volgen. Het programma bestaat uit 4 workouts die verdeeld zijn over 7 dagen en welke gericht zijn op óf het boven- of onderlichaam. De upper body / lower body split routine (of afgekort UB/LB):

  • Workout 1: Upper body
  • Workout 2: Lower body
  • Workout 3: Upper body
  • Workout 4: Lower body

Om inzicht te krijgen in de progressie die ik boek, wordt voor iedere oefening het aantal sets, aantal herhalingen en hoeveelheid gewicht bijgehouden.

Eerste Personal Training

Het hard trainen van de afgelopen maanden werpt in ieder geval zijn vruchten af. Ik voelde in de eerste PT-sessie vandaag echt dat mijn spieren meer aan kunnen en minder snel vermoeid zijn. En dat geeft energie!  Het is ook erg prettig om een zogenaamde ‘spotter’ te hebben die je helpt er nog net even 1 of 2 herhalingen extra uit te persen tot je écht niet meer kunt.

Zoals gezegd ga ik in de volgende artikelen meer in op de inhoud van mijn trainingssessies. Ondertussen ben ik achter de schermen ook druk bezig met het uitwerken van recepten, so stay tuned! Volg mijn Instagram en Facebook kanalen zodat je het als eerste hoort!

About Mathijn


Currently on a beautiful journey to a fit and mindful life in which I am sharing my knowledge with everyone who allows himself to live a life with #noexcuses!


Deze artikelen vind je wellicht ook interessant:

Upper body / lower body split

Upper body / lower body split

Wil je vier keer per week naar de sportschool en ben je op zoek naar een effectief fitness schema? Een upper body / lower body split routine zal je wellicht goed bevallen!

Push/pull split

Push/pull split

Ga je vaker dan twee keer per week naar de sportschool? Dan is een push/pull training een zeer geschikte methode!

Share This